8 filmova o snažnim ženama iz protekle godine

http://karike.ba/8-filmova-snaznim-zenama-iz-protekle-godine/

Ne ostoji nešto što bi se moglo nazvati “lošom godinom” u svijetu filma, film je ipak vid umjetnosti i zabave koja konstantno napreduje, sebe iznova otkriva. Istina je, neke godine su bolje od drugih za određene filmske žanrove ili za istraživanje određenih tema, pa tako bi za proteklu godinu mogli reći da su Holivudom (opet) dominirali filmovi o superherojima i loši pokušaji igranja na kartu nostalgije. Van okvira Holivuda, 2016. će ipak ostati upamćena po snažnoj želji velikog broja filmaša da ispričaju stvarne, svakodnevne priče, ukažu na velike probleme malih individua. Tako smo imali impresivno velik broj redateljki sa kvalitetnim i bitnim filmovima te veliki broj filmova koje se fokusiraju na snažne protagonistkinje. Ipak nekoliko filmova, plijenilo je više pozornosti od drugih, stoga smo odlučili za vas kreirati listu od 8 esencijalnih filmova od žena i o ženama iz 2016. godine.

The Neon Demon (Redatelj: Nicolas Winding Refn)

N.W. Refn, redatelj koji se u dosadašnjim radovima bavio pitanjem muškosti kroz protagoniste sumnjivog morala, u najnovijem radu „The Neon Demon“ prezentira nam krhku protagonistkinju na putu ka okrutnom svijetu mode. Jessie, šesnaestogodišnjakinja iz male sredine, velikih snova, želi postati foto model u Los Angelesu. Izrazito je mlada, prirodne ljepote, skromna i pomalo izgubljena u svijetu, prosto rečeno ima sve karakteristike koje se traže od modela. Pred njom je očito internacionalna karijera, rad s najvećim dizajnerima, i najpoznatijim brendovima, sve to naravno ako se uspije izboriti s demonima modne industrije.

American Honey (Redateljka: Andrea Arnold)

Toplina sunca, lagodni povjetarac, miris užarenog asfalta i razuzdani tinejdžeri u lovu na slobodu! Ovo bi bio najprostiji način da se opiše film koji je u 2016. režirala Andrea Arnold. Redateljka slobodnog duha, radom „American Honey“ potrudila se da uvjerljivo prenese atmosferu života putujućih prodavaća (magazina u ovom slučaju). Izbor 4:3 formata slike, snimanje scena hronološkim redoslijedom, te odluka da radi sa potpuno nepoznatim glumcima, samo su neki od metoda kojim je redateljka pribjegla kako bi što realnije iskazala svoju priču. Nekonvencionalnim metodama da snimi film tu nije kraj, tako glavnu ulogu tumači Sasha Lane, djevojka kojoj je Arnold prišla na plaži i ponudila ulogudok su većina ostalih glumaca odradili audiciju na parkiralištima tržnih centara.

As I Open My Eyes (Redateljka: Leyla Bouzid)

Filmski prvijenac Leyle Bouzid, redateljke iz Tunisa, prati osamnaestogodišnju Farah, koja je završila sa srednjom školom, i nalazi se na raskrsnici života u kojoj mora odlučiti šta dalje. Njena obitelj želi je poslati da studira i da postane doktorica, Farah ipak ima malo drugačije planove. Ona želi biti slobodna, istraživati sebe i svijet, pjevati sa svojim indie rock sastavom, ne shvatajući sve opasnosti koje donosi društvo u kojem se nalazi..

Things to Come (Redateljka: Mia Hansen Love)

Mia Hansen-Love svojim novim radom zadire duboko u najintimnije pore modernog društva vršeći snažnu, ali suptilnu kritiku. „Things to Come“  prati Nathalie Chazeaux (Isabelle Huppert) profesoricu filozofije u srednjoj školi. U njezinoj prošlosti su mladost, prosvjedi, buntovničke ideje i revolucionarna pisanja. Njezin trenutačni život sveden je na ulogu žene preko koje se drugi ostvaruju. Njezino istinsko Ja gubi se pod nizom maski koje joj društvo dodjeljuje. Ona je žena, kći, majka, profesorica, sve to samo ne istinska Ona – nit sa stvarnošću sadašnjice za nju je izgubljena baš poput njene filozofske karijere.

Julieta (Redatelj: Pedro Almodovar)

Nekako je bilo očekivano, da će prije ili poslije Pedro Almodova, španski redatelj koji je posvetio karijeru snimanju filmova o ženama, odlučiti se na adaptaciju književnog djela Alice Munro, kanadske spisateljice koja čitav život piše o ženama.  Tri kratke priče “Chance”, „Soon“ i „Silence“ prate  protagonistkinju Juliet(u), ženu koja balansira između razuma i osjećanja. Njena borba, konstantno se vodi na relaciji „Ovo ja zaista želim za sebe“ i „Ovo okolina od mene očekuje da uradim kako bi se uklopila“. Adaptiranjem priča u film Juliet mijenja okolinu, godine, te blago gubi na oštrini karaktera, dobijajući na emotivnom izražaju. Književni predložak Munro, u rukama Almodovara unosi dozu svježine koja je bila potrebna u filmskom opusu Oscarom nagrađenom španskog redatelja.

Toni Erdmann (Redateljka: Maren Ade)

Toni Erdmann, jedini je film iz 2016. godine koji je dospio na BBC listu „100 najboljih filmova 21 stoljeća“. Film hvaljen od strane kritike, publike i festivala, na kraju ipak nije osvojio Oscara za najbolji strani film, što mu ne umanjuje vrijednost ni najmanje.  Film prati Winfrieda, šaljivdžiju oca, koji pokušava da razveseli svoju kćer Ines, koja na poslu proživljava sav kaos korporativnog svijeta. Užurbanost svakodnevice, beznadne društvene norme koje zahtijevaju slojevito odijevanje maski, stres koji donose poslovi u 21. vijeku, samo su neke od tema kojim se Maren Ade bavi u ovoj jedinstvenoj komediji satkanoj na predivnom nedužnom humoru.

Elle (Redatelj: Paul Verhoeven)

Paul Verhoeven bez ikakvog gubljenja vremena otvara svoj najnoviji film „Elle“ scenom silovanja protagonistkinje Michèle. Već u prvoj minuti svima je jasno da je ovo nesvakidašnji film.  Ali tu ne prestaju problemi za protagonistkinju, Michèle je vlasnica kompanije koja razvija video igre na granici kraha, svojim uposlenicima nije najdraža figura, u aferi je s mužem najbolje prijateljice, njena majka izlazi s nekoliko decenija mlađim mladićem, a da stvar bude još gora njen otac, serijski ubojica, ponovno traži pomilovanje za svoje zločenice pa je mrska pojava i među stranim ljudima koje sreće na ulici. Ali to i dalje nije vrhunac drame jer  Michèle odlučuje preuzeti stvari u svoje ruke te se baciti u potjeru za silovateljem.

20th Century Women (Redatelj: Mike Mills)

U središtu filma nalazi se Jamie (Lucas Jade Zumann), povodljivi tinejdžer željan sticanja životnih iskustava kojeg samohrana majka Dorothea (Annette Bening) nije sposobna sama odgajati. Dorothea stoga traži pomoć od Abbie (Greta Gerwig), djevojke koja iznajmljuje sobu u njihovoj kući, te Julie (Elle Fanning), koja je prijateljica sa Jamijem od djetinjstva. Tri žene, odrasle u tri različita, zbunjujuća i teška perioda, koje imaju previše osobnih problema, nalaze se pred zadatkom: preobraziti izgubljenog dječaka u dostojanstvenog muškarca.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s