Ziher.hr recenzija “Kubo and the Two Strings”

Studio Laika, osnovan 2005 godine, trenutno je jedan od najprepoznatljivijih brendova stop-motion animacije u svijetu, te svakim novim radom ostavljaju sve snažniji dojam na publiku pa je više nego sigurno da bi u nekom skorijem periodu mogli poznati globalno prepoznat brend poput Pixara ili DreamWorksa. Već od prvog projekta „Corpse Bride“, rađenog u koprodukciji sa „Tim Burton Productions“, studio je formirao svoj prepoznatljiv izričaj, kako u izgradnji figura za filmove tako i nesvakidašnjim pričama koje su oživljavali. Njihov najnoviji rad „Kubo and the Two Strings“ režiran od strane Travisa Knighta, glavnog animatora na dosadašnjim radovima studija (Coraline, ParaNorman, Boxtrolls), donosi nam do sada najmračniju avanturu, s likovima koje će zavoljeti kako djeca tako i odrasli, te bajkovitu animaciju koja gradi nove standarde u svijetu stop-motion filmova.

Ako morate da trepnete, učinite to sada!

Film prati jednookog dječaka, imena Kubo (Art Parkinson), nastanjenog u pećini, na litici, s katatoničnom majkom, o kojoj vodi skrb. Preko dana, Kubo silazi u grad kako bi zaradio nešto novca svirajući magični shamisen, koji oblikuje papir u origami figure, te pripovijedajući o avanturama samuraja Hansa (Kubov otac) , čija je obitelj bila oteta, kraljevstvo razoreno, a vojska poražena, od strane okrutnog Mjesečevog kralja (Kubov djed, glas posudio Ralph Fiennes) kojeg je moguće pobijediti jedino uz pomoć tri magična artefakta, „Mač nesalomljivi“, „Oklop neprobojni“ i „Vizir nepobjedivi“, čuvana od strane najužasnijih stvorenja. Kubovo pripovijedanje završavalo bi prije mraka, upravo iz straha da se ne bi pojavio Mjesečev kralj i njegove dvije okrutne kćeri vještice (Rooney Mara) i oduzeli mu i drugo oko. Naravno, jednog dana stvari kreću po zlu, Kubo se zadržava nakon zalaska sunca u gradu, zle sestre vještice se pojavljuju i na njemu je sada da pronađe tri magična artefakta i bori se sa svojim djedom kako bi završio vladavinu terora i kaosa nad zemljom.

Obradite pozornost na sve što vidite, ili čujete…

Avantura o mladom junaku oplemenjena je naravno sa arhetipnim pomoćnicima, prva od njih svakako je pomoćnica Majmun (Charlize Theron), koja reprezentira glas razuma potreban heroju, Papirni Samuraj, pomoćnik koji je tu da usmjeri junaka prema cilju i Kukac (Matthew McConaughey), stereotipno snažni i ne tako bistri pomoćnik. Svakako ovaj trojac igra mnogo veću ulogu za heroja, reprezentira kompletnu i funkcionalnu obitelj koju mladi Kubo nije imao. Film obiluje i širokim spektrom negativaca, od kojih najviše pozornosti uzimaju Gashadokuro, demon japanskog folklore za kojeg je izgrađena figura visoka 1,8 m (najviša figura ikad korištena u stop-motion animaciji) te sablasne sestre vještice za koje je pronađen savršen omjer između japanske i zapadne kulture. Za kraj tu je i Mjesečev kralj, impresivno oblikovana figura, čija pozadinska priča daleko je od toga, kao glavni negativac zaslužio je više vremena u filmu, historiju u kojoj bi saznali šta je on zaista i koju funkciju igra u univerzumu, kao i iskreniju motivaciju, jasnu mlađoj publici, za lov na unuka Kuba, a prateći dosadašnju tradiciju studija Laika, nije za očekivati da će biti snimljen nastavak koji bi nadomjestio ovu manjkavost.

„Kubo and the Two Strings“ je nevjerojatna animirana avantura koja se javila u burnom moru adaptacija fantasy književnosti, i izrabljivanju postojećih avanturističkih filmskih saga. Svojom snagom, one starije će podsjetiti zašto su voljeli i odrastali uz filmove „Labyrinth“ i „Neverending Story“ te igrali video igre poput „The Legend of Zelda“, dok će za one mlađe biti savršen komadić djetinjstva kojeg će se zasigurno, jednog dana, veoma rado sjećati.