Nezavisni.hr: Recenzija filma “S one strane”

„S one strane“, najnoviji rad hrvatskog redatelja Zrinka Ogreste, dobitnik je preko 20 nagrada na svega nekoliko festivala na kojima je imao premijeru, te je očito da je to samo period zagrijavanja za ovaj film. Vrsni redatelj, već tri decenije gradio je svoj jedinstven redateljski stil filmovima poput  „Krhotine“ (1991), „Crvena prašina“ (1999), „Iza stakla“ (2008), „Projekcije“ (2013), te čini se da je ovo istinski vrhunac Ogrestinog rada.

„S one strane“ prati život medicinske sestre Vesne (Ksenija Marinković) koja je prije 20 godina, zbog odluka koje je njen muž Žarko (Lazar Ristovski) oficir JNA donosio za vrijeme domovinskog rata, bila prisiljena prebjeći iz Siska. Ona i njena djeca pokušavaju živjeti uobičajen život u Zagrebu, daleko od loše prošlosti i Žarka, koji je odslužio kaznu za zločine počinjene u ratu. Pomutnju u Vesnin život unosi poziv iz Beograda od nikog drugog do njenog muža. Da li je spremna odgovoriti na poziv, šta se dešava sa Žarkove strane, samo su neka od pitanja koja se nalaze pred Vesnom u ovoj psihološkoj drami.

Sama filmska priča se fokusira na odnos Vesna/Žarko, gurajući u stranu druge likova, koji ostaju ciljano nedorečeni, prepušteni samom gledatelju na tumačenje. Ovim forsiranjem glavnih likova postiže se besprijekoran uvid u njihove misli i osjećanja. Napetost koja vlada između likova osjetilna je, kako samim dijalozima i uvjerljivim glumačkim izvedbama, tako i samim pozicioniranjem kamere koje Vesnu gotovo pa konstantno skriva sa druge strane stakla, zavjese, roletne. Za posebnu pohvalu svakako je sama nepredvidljivost radnje koja gotovo pa konstantno šokira i kažnjava gledatelja koji nestrpljivo pokušava unaprijed donijeti zaključke o filmu.

„S one strane“ zaista vrijedi pogledati, barem dva puta, zbog neopisivog kvaliteta pričem glume koja ledi krv u žilama kao i izrazito zanimljivog stila snimanja. U pitanju je zasigurno novi dragulj hrvatske kinematografije, prosto rečeno, ovogodišnji „Zvizdan“.