Nezavisni.hr: Recenzija filma “Dobra žena”

Mirjana Karanović, do sada iznimno popularna regionalna glumica, u svom redateljskom prvencu zadire duboko pod kožu društva te nam priča jedinstvenu psihološku dramu. Film „Dobra žena“ bavi se rak ranom regije, ratnim zločinima u jugoslavenskim oružanim sukobima 90ih.

Film prati Milenu (Mirjana Karanović) koja vodi naizgled uobičajen obiteljski život, žene koja beskompromisno ispunjava društvene uloge prema porodici, prijateljima i crkvi. Harmoniju obiteljskog života narušavaju njen muž Vlada (Boris Isaković) te njihova kćer Nataša (Hristina Popović) suprotstavljenim mišljenjima. Tako ratni veteran Vlada vjeruje da su njegovi ratni podvizi herojski čin dok mlada aktivistkinja Nataša pokušava zločince, koji se imenuju junacima, dovesti pred lice pravde. Drama dostiže sami vrhunac u momentu kada Milena pronalazi VHS traku koja b i mogla sadržavati dokaze zločinačkih činova njenog muža. Šta bi učinila dobra žena, pitanje je za kojim Milena traga u ovom filmu.

Mirjanin prvenac uspijeva besprijekorno prenijeti emocije gledateljima. Za to je zaslužna izvanredna glumačka postava koja besprijekorno prikazuje stereotipno balkansko društvo. Za posebnu pohvalu su specifična montaža koja upotpunjuje dojam napetosti koji vlada filmom. Svakako vrijedna spomena je i dosjetljiva metafora raka kojom se režiserka koristi kroz film. Kao zamjerka filmu, mogla bi se uzeti nedovoljna razvijenost likova van okvira Milena/Vlado/Nataša. Stoga, nažalost, ostajemo uskraćeni na sporednim pričama likova poput Suzane, Zlate ili Dejana koje su mogle gledateljstvu dodatno predočiti realnu sliku društva.

„Dobra žena“ je film koji izvrsno prikazuje moralnu dilemu individue u društvima koja se ne usuđuju pogledati i zapitati da li boluju od etičkog propadanja.