Meeting Point blog: “Smrt u Sarajevu” Danisa Tanovića

http://kinomeetingpoint.ba/blog/i-film-klub-smrt-u-sarajevu-danisa-tanovi%C4%87a/395.html

http://nezavisni.hr/novi-film-danisa-tanovica-smrt-u-sarajevu/
Najnagrađivaniji bh. režiser Danis Tanović svojim novim filmom „Smrt u Sarajevu“ ponovno uspijeva da osvoji publiku. Kao što je i do sada bio slučaj, Tanović svakim radom pokušava da ponudi nešto novo i jedinstveno publici i to je ono što je fantastično kod Danisa. Svaki film se bavi novim konceptima, likovi su uvijek svojstveni, a stil snimanja prilagođen je radnji filma dok opet sve to ne žrtvuje jedinstven osjećaj koji se prožima filmovima ovog režisera.

„Smrt u Sarajevu“ je slobodna adaptacija drame „Hotel Europa“ francuskog filozofa i političkog mislioca Bernard-Henri Levy-a, te sve ljubitelje navedene drame očekuje posebno iznenađenje. Film prati dešavanja u hotelu Europa (lokacija snimanja hotel Holliday In) od njegovog mračnog podruma koji drži mafija, preko prostora za osoblje u kojem se sprema štrajk radi zakašnjenja plata, recepcije i ureda direktora gdje se vodi drama o opstanku hotela ovisno o kvaliteti realizacije večere za visoke zvanice hotela,  predsjedničkog apartmana u kojem odsjeda Jacques Weber glumac pozorišne drame „hotel Europa“ pa do krova na kojem se snima specijalni program povodom stote obljetnice Sarajevskog atentata.

Tanović svoj svijet hotela Europa puni čitavim spektrom najrazličitijih likova od kojih svaki ima svoju priču, vodi svoju bitku za egzistenciju, mada je njihova sudbina kolektivna. Svi likovi su detaljno građeni te na osnovu svega nekoliko scena, te linija dijaloga, moguće je razumjeti šta se dešava u njihovim glavama i zašto djeluju na način na koji djeluju. Kvalitet urađenih likova Tanoviću omogućuje da ispriča još jednu, mnogo suptilniju, pozadinsku priču opisnog karaktera koja se bavi tri pucnja Gavrila Principa.

Ono što je za posebnu pohvalu u filmu je način na koji kamera govori gledatelju šta se dešava. Svaki  kadar je odlično proračunat i daje autentičnost i stepen bitnosti radnje. Kretanje kamere, govori nam emocionalno stanje likova te ubrzava ili usporava samu radnju. Produkcija filma rađena je na iznimno visokom nivou, koji doprinosi sveukupnoj estetici filma.

„Smrt u Sarajevu“ je film koji se naprosto mora iskusiti u procesu vrijednom 85 minuta.

Arman FATIĆ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s